۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 1000661

معاون آموزشی جهاددانشگاهی گفت: پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های علمی کاربردی از مهر سال گذشته متوقف شده است.

پایان کار دانشگاه‌های علمی کاربردی

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی و عضو هیئت علمی این نهاد درباره کاهش یا افزایش رشته‌های آموزشی در مجوعه جهاد دانشگاهی مطرح کرد: تغییرات در رشته‌های آموزشی مجموعه دانشگاه علم و فرهنگ و آموزش عالی جهاد، صد درصد تابع سیاست‌های وزارت علوم است. معمولاً هر سال تعدادی رشته جدید به اقتضای نیاز جدید اضافه می‌کنند و بعضی از رشته‌هایی که کمتر مورد استفاده بوده اند، حذف می‌شوند.

او اضافه کرد: تغییر عمده در مجموعه جهاد دانشگاهی در یک سال اخیر در حوزه علمی کاربردی اتفاق افتاد و بر اساس تصمیمی که یک کمیته سامان‌دهی آموزش عالی در جهاد گرفت، پذیرش دانشجویان علمی کاربردی از مهر پارسال در مجموعه جهاد متوقف شد و ما روند کاهشی را در تعداد دانشجو داریم.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی بیان کرد: طبعا خیلی از رشته‌ها عملاً از خدمات دهی خارج شده و فکر می‌کنم در نهایت تا یک سال آینده کل دانشجویان حوزه علمی کاربردی جهاد باید یا فارغ‌التحصیل شوند یا به مجموعه‌های دیگر منتقل شوند و ما باید به دنبال فعالیت جایگزین به جای علمی کاربردی باشیم که این کار مطالعاتی شروع شده و دو پیش‌بینی اصلی وجود دارد، یکی اینکه مجموعه‌های علمی کاربردی را در حوزه آموزش‌های مهارتی کوتاه مدت بتوانیم فعال کنیم؛ یک امکان دیگر هم که نیاز به اخذ بعضی از مصوبات دارد، امکان همکاری با مجموعه آموزش و پرورش است که به عنوان مدارس غیردولتی بتوانیم در سطوح دانش‌آموزی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. البته این هنوز مصوباتی را نیاز دارد که امیدواریم بتوانیم تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید هم از هیئت امنای جهاد هم از مجموعه آموزش و پرورش، مصوباتش را اخذ کنیم.

غفوریان با اشاره به متوقف شدن پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های علمی کاربردی از مهر سال گذشته تاکید کرد: تا یک سال آینده دانشجویانی که تا به امروز مشغول بودند یا فارغ التحصیل می‌شوند یا تعداد کمی که باقی می‌مانند به دیگر مراکز منتقل می‌شوند. این انتخاب ما نبود، اما از تصمیم کمیته ساماندهی آموزش عالی تبعیت کردیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.